Storsäljande GSM modem lanseras i 3G utförande

Storsäljande GSM modem lanseras i 3G utförande

Induo lanserar Maestro M100 3G,  ett kompakt 3G modem för kontinuerlig, pålitlig uppkoppling år ut och år in. Modemet har inbyggd GPS och är avsett för applikationer som fordonsmontage, betalningssystem, industriell automation, mätvärdesinsamling och fastighetsautomation.

Maestro M100 3G modem har såväl RS-232 som USB-port och har dessutom en in-/utgång som kan användas för övervakning och styrning via SMS. M100 3G är inrymt i en tålig aluminiumkåpa som kan monteras på DIN-skena. Maestro M100 3G kopplar upp sig via 3G med stöd för två 3G-band (900/2100 MHz) samt fallback till GSM.

Maestro M100 3G har en rad inbyggda funktioner för att garantera uppkoppling mot omvärlden, bland annat en rad avancerade mjukvarufunktioner som säkerställer anslutning till mobilnäten. Modemet är avsett fungera många år utan tillsyn eller löpande underhåll i krävande applikationer.