​Driftlarm förtydligar och förenklar

​Driftlarm förtydligar och förenklar

ESIM252 är en av våra mångsidiga produkter, en stabil och pålitlig trotjänare som varit med i många år. En produkt som både kan användas för fjärrstyrning och för att övervaka funktioner på distans. ESIM252 kan övervaka upp till fem stycken larmpunkter eller sensorer och när något viktigt inträffar så meddelas de fem användarna via SMS eller via talade larmbesked.

ESIM252 har styrkan att den helt kan skräddarsy larmmeddelandena. Den kan meddela sig både via SMS, där man kan bestämma texten i meddelandena själv, eller genom att den ringer upp och berättar vad som hänt. Genom att den har möjligheten att lagra ljudfiler som spelas upp vid larm, och ljudfiler som spelas upp om larmet återställs så kan den ringa upp och spela upp olika meddelanden beroende på larmstatus. Det kan handla om att den spelar upp ljudslingan "Nivålarm på Storgatan 8" vid larm och "Normal nivå på Storgatan 8" när nivån återställt sig. Detta gör ESIM252 till en extremt bra larmsändare som tydligt och enkelt kan rapportera om något viktigt inträffar.

För att underlätta ytterligare litet mer så är ESIM252 försedd med två reläutgångar, det gör att man på distans kan styra viktiga funktioner. Så när larmet på Storgatan 8 går så kan man redan på distans starta förebyggande åtgärder, exempelvis en pump eller liknande som snabbt avhjälper problemet.

ESIM252 är, förutom en bra larmsändare, också väldigt användbar för den som utför service och underhåll. Att övergå från fasta serviceintervaller till att istället genomföra service när det behövs är bra för både miljön och driftsekonomin. ESIM252 kan användas som pulsräknare och larmar då om ett viss antal pulser räknats av ingången. Det kan handla om att en maskin behöver service när en givare noterat 2 898 001 pulser eller registrerat ett antal driftstimmar. Genom att ansluta ESIM252 till en sådan lösning kan serviceåtaganden optimeras. Med tanke på att ESIM252 kostar ungefär lika litet som en normal serviceresa så är investeringen klart försvarbar, dessutom är det en positiv insats för miljön genom att onödiga resor kan minimeras.

ESIM252s mångsidighet avspeglar sig även i dess mekaniska konstruktion, ESIM252 erbjuds i två olika utföranden för att passa installationer i såväl industri som i offentliga miljöer.

ESIM252 i korthet

ESIM252 skickar larm till upp till fem användare som kan ta emot larmet som SMS eller samtal när något viktigt inträffar. ESIM252 har fem ingångar och två utgångar. Den har ett SIM-kort och kopplar upp sig via GSM. ESIM252 kan monteras på vägg eller DIN-skena och programmeras med fördel via USB även om den även kan programmeras via SMS.