Stark Tillväxt - Increasor förstärker organisation

I linje med Increasors väg mot en börsnotering och att expandera organisationen så har en ny Chief Sales Officer (CSO) rekryterats, för att öka försäljningen i alla delar av koncernen. Bedömningen är att rekryteringen kommer att bidra till en mycket snabbare väg att etablera en säljorganisation för Increasor och således öka intäktsflöden markant. Increasor är inne i en extrem tillväxtfas som förväntas att bli än större i samband med bolagets planerade börsnotering i vår.

Fredrik Wakman inträder med omedelbar verkan i rollen som CSO. Fredrik började karriären som Gymnasielärare inom matematik och fordonskunskap. Sedan svängde karriären om för Fredrik till att utveckla verkstäder och bilåterförsäljare för ökad försäljning och lönsamhet så som regionchef och affärsutvecklare. 9 år senare tog Fredrik sig an rollen som Key Account Manager inom förbruknings och verktygsbranschen med Försvarsmakten som största kund. Efter 10 år vände han tillbaka till fordonsbranschen som Regiondirektör och After Sales Manager. Senast kommer han ifrån en tjänst som Försäljnings och Marknadschef för 150 anställda på ett av Mekonomens koncernbolag.

Andreas Trouin, VD för Increasor Tech Invest, kommenterar rekryteringen:- “Det känns väldigt bra att få in en sådan kapabel CSO som Fredrik i koncernen. Jag har tidigare varit i dialog med Fredrik i andra ärenden och jag är helt övertygad om att han är rätt person på rätt plats vid rätt tillfälle. Increasor som koncern har mycket som sker framöver, i synnerhet har en rad med paketerade tjänster lanserats och det känns väldigt roligt att få in ytterligare spetskompetens. Rollen är kanske den som koncernen fokuserat mest på under den senaste tiden då det är ytterst viktigt att skrida från ord till handling och öka intäkterna substantiellt. Försäljningen är hjärtat i alla företag och vi har lagt mycket tid, pengar och kraft på att utveckla och paketera våra tjänster inom koncernen, nu är det tid att skörda!” avslutar Trouin.

Fredrik Wakman kommenterar uppdraget: -”Det är en stor utmaning men också något jag känner mig i grunden trygg i. Jag är mycket rutinerad inom försäljning och försäljningsorganisationer även om jag arbetat med helt andra typer av produkter, principerna är likvärdiga och det finns en stor kunskapsbas i bolaget till min hjälp. Just att arbeta under kraftig tillväxt är något jag gjort vid ett flertal tillfällen i olika miljöer, det är där min kompetens bäst kommer till sin rätt. Jag är glad att Increasor ger mig förtroendet att komma in i det här läget och känner mig enormt taggad.” avslutar Wakman