Slutrapportering av ägarspridningsemissionen

Increasor tar tillfället i akt att slutrapportera och redovisa den ägarspridningsemission som genomfördes under senare delen av augusti. Målsättningen var att komma upp i minst det antal kvalificerade aktieägare som marknadsplatserna kräver. Det är lite varierande mellan marknadsplatserna men Increasor satte målet till 200 kvalificerade ägare, vilket överträffades med god marginal. Ca 450 nya aktieägare tecknade sig i emissionen. Med aktier som ska delas ut till friends, families och samarbetspartners så kommer det totala antalet kvalificerade aktieägare att vara en bra bit över 500 st.

Det resta kapitalet övertecknades med 129 %, motsvarande 1 032 000 aktier till teckningskursen 5 SEK per aktie. Inbetalat kapital är dock lite lägre varför överteckning tilläts.

Andreas Trouin, VD för Increasor kommenterar redovisningsrapporten; -"Det här överträffade verkligen alla förväntningar, på samtliga parametrar. Vi var oroliga att vi gick igång lite tidigt efter denna märkliga sommar då inget varit som vanligt för någon, men det visade sig att intresset för att investera i vårt bolag var extremt stort. Det är inte utan att det är en mycket god känsla att ha ett tillräckligt kapital för att ta oss fram till en marknadsnotering och över 500 aktieägare som kommer att stötta den resan. Vill också passa på att tacka för alla intressanta samtal och uppmuntrande hejarop under emissionen, de är ett bevis på att vi gör rätt saker och skapar intresse och värde. Ingen nämnd, ingen glömd." avslutar Trouin.

Nästa steg är att allokera ut aktierna till sina rättmätiga nya ägare och naturligtvis registrera emissionen hos Bolagsverket. Direkt därefter kommer det första VD-brevet att distribueras till nya och gamla aktieägare med information om den närmaste tiden.

Increasor passar på att önska alla nya aktieägare välkomna ombord!

• investera
  • ipo