Increasor Tech Invest AB (publ) lanserar finanstidning

Increasor Tech Invest (Increasor), har på kortast möjliga tid skapat en digital finanstidning med namnet Finanstid.se.

Tidningen lanserades den 28 April och fick genast ett bra mottagande av nyhetshungrande läsare.

Inriktning och positionering

Finanstid.se kommer att ha ett antal huvudkategorier som kommer att få mycket uppmärksamhet och mer allmänna finansnyheter kommer att få mindre uppmärksamhet då det inte är avsikten att konkurrera med de stora mediehusen inom finans, snarare att fånga upp de nyheter som inte får så mycket uppmärksamhet i det allmänna mediebruset.

Bland dessa fokusområden finns bland annat IT-teknik (tech) med fokus på fintech och legaltech, fastighetsmarknaden, kapitalanskaffningar som nyemissioner och IPO:s, alternativa investeringar, råvaror och kryptovalutor.

Planer på en utbildningssektion

Inom kort kommer även en sektion för utbildning inom alternativa investeringar att lanseras på sajten. Det är ledningens absoluta övertygelse att folkbildning för de finansiella tjänster som ligger utanför det traditionella köp/sälj på Stockholmsbörsen, har ett uppdämt behov. Utbildningarna kommer att släppas som fristående artiklar och där läsarna kan diskutera varje avsnitt på Finanstids Facebooksida.

Andreas Trouin, VD och utvecklingschef i projektet kommenterar -"Det är helt galet hur snabbt vi lyckats att ta fram en så kompetent produkt som Finanstid.se! Förvisso har vi gjort det förut, många gånger, men jag har ändå aldrig varit med om ett så sömlöst utvecklingsprojekt. Det visar också på att det utvecklingsteam som vi arbetat med en längre tid funkar väldigt bra tillsammans, trots en rad geografiska skillnader och tidsskillnader. Det är onekligen tillfredsställande att teamet funkar så bra och ger självförtroende till oss på Increasor att ta oss an långt mer avancerade utvecklingsprojekt. Jag vill rikta världens största tack till alla inblandade!", avslutar Trouin