Internationell expertis samlas i Stockholm för konferens om affärer på Internet

Talare från USA, England, Tyskland, Belgien, Danmark, Norge, Finland och flera andra länder besöker Stockholm för att tala på Internet Marketing Conference (IMC) 29-30 november, 2007. Alla aspekter av att göra affärer på Internet kommer att diskuteras: webbstrategi, innehållsskapande, viral marknadsföring, sökmarknadsföring, sökmotoroptimering, epostmarknadsföring, mobil marknadsföring, affiliate-marknadsföring, sociala medier, beteendestyrt innehåll, vetenskapliga tester, konkurrentanalys, prediktiv analys och integration av data från Internet med annan data. Extra tyngd kommer att läggas på paneldebatter. De ämnen som panelerna kommer att fokusera på är hur man får ut maximalt värde av en marknadsföringsbudget, hur man skapar vinnande innehåll, hur man kan använda sig av sociala medier, hur man snabbt når framgång med ett nystartat företag, hur man genomför vetenskapliga tester och hur man analyserar webbdata. Målgruppen för konferensen är marknadschefer, säljchefer, webbanalytiker, webbredaktörer och personer i andra roller som förstår att Internet är viktigt för framgång i affärer. Konferensen är till för alla som är, eller vill bli, experter. Bland talarna finns Jonas Hombert, grundare av JayCut och en av Europas mest lovande entreprenörer enligt BusinessWeek, Tomasz Matuszczyk från Tablefinder som nyligen vann Seedcamp, Anders Östlund som är VD för Ticket2 och en av Sveriges mest lovande entreprenörer enligt Internetworld, Peter Bergström som är vice vd och programdirektör på MTV, Brian Clifton som är europachef för Google Analytics, Aurélie Pols som är Europas främsta webbanalytiker och Dag Petter Svendsen som jobbar med analys för Komplett, Nordens största e-handelssällskap. IMC har under åtta års tid hållits runt om i Europa såväl som i USA och Kanada. Deltagarna kommer att lära sig att: • skapa säljande kampanjer och vinnande innehåll • genomföra vetenskapliga tester för att öka avslutsfrekvenser • nyttja sociala medier för att vinna besökare och kunder • hitta de mest lönsamma möjligheterna till annonsering • använda konkurrentanalys • analysera besök på webbplatser … och mycket mer. Konferensen är sponsrad av Wunderloop, Avail Intelligence, Satama och Google. För mer information, besök www.internetmarketingconference.com eller kontakta Lennart Svanberg på 0708-54 15 06 eller info@internetmarketingconference.com.