Leo Pignon - CDO, IHM Business School

Leo Pignon – Ny CDO på IHM Business School.

IHM Business School tar ytterligare ett steg i att befästa positionen som Sveriges ledande affärsskola genom att förstärka ledningsgruppen med Leo Pignon, nytillsatt CDO.

Leo kommer närmast från Ellos Group där han lett arbetet i ett stort antal av nyckelprojekten i gruppens strategi de senaste åren, med fokus på det senaste inom E-commerce och Martech.

”Vi är mycket glada över att ha rekryterat Leo Pignon som kommer att leda den digitala utvecklingen av våra utbildningar. Vi har satt ribban högt och vår ambition är att ligga i den absoluta framkanten i Sverige, och på sikt i Europa, när det gäller Ed-tech. Basen är data-drivna insikter i hur våra kunder vill ha sin Upskill & Reskill nu och i framtiden" säger Joel Hegardt, VD på IHM Business School

”Jag tar med min erfarenhet från onlinehandeln, en bransch som sedan länge krävt en extrem framåtlutning för att klara den hårda konkurrensen och vara marknadsledande säger Leo och fortsätter ”Man rör sig nära disruptiva teknologier och är van vid att kontinuerligt utmana och återuppfinna sig själv för att möta de ofta snabba och turbulenta utmaningarna.

"Antingen är man på tå eller så är man gårdagens nyheter. Jag vill ta med samma framåtlutning och utmaning av gränser till utbildningsbranschen där det finns stora möjligheter med ett så pass starkt varumärke som IHM Business School” säger Leo

Leo Pignon tillträder rollen på IHM i november.