Upplev Alaska - Icelandair öppnar sin 10:e nordamerikanska destination, Anchorage

Den 15 maj 2013 startar Icelandair trafik till ett av USA: s mer exotiska och spännande resmål, två avgångar per vecka t o m mitten av September.

Icelandair firar  75-årsjubileum under 2012 och har idag det mest omfattande linjenätet i företagets historia med service till 9 nordamerikanska destinationer: New York, Boston, Washington DC, Orlando, Denver, Minneapolis / St Paul och Seattle i USA och Toronto och Halifax i Kanada.

Effektiv flygtid från Icelandair‘s skandinaviska gateways till Anchorage är 10 timmar med ett kort och bekvämt byte på Keflavik.

Icelandair har sedan tidigare ett samarbete med Alaskas "nationella" flygbolaget Alaska Airlines, vilket kommer att förstärkas med denna linje.

Alaska är  synonymt med vidöppen, öde vildmark, ett rikt djurliv och hisnande berg och kan vara svaret på drömmen om "The last frontier“.

Förutom Anchorage får Icelandair även två nya europeiska destinationer från juni 2013, Zürich, Schweiz och St Petersburg i Ryssland och därmed har Icelandair 24 europeiska destinationer.