Björks album Biophilia har premiär ombord Icelandairs flyg

Biophilia, den komande skivan från den islänska artisten Björk har premiär ombord alla flyg från Icelandair som en del av deras underhållningsprogram. Björks senaste full-längd skiva, som har premiär på Måndag den 10:e oktober, är nu tillgänglig ombord på alla flyg hos Icelandair.

„Det är en riktig ära för oss hos på Icelandair att få möjligheten att ha Björks Biophilia som del av underhållningssysytem. Björk är en av världens främsta artister just nu och många människor har väntat ivrigt på att få höra den här skivan. Vi är också glada över att gäster på Iceland Airwaves 2011 kommer att få möjligheten att njuta av Björks imponerande Biophilia show det här året.“, förklarar Guðmundur Óskarsson, Direktör för Marknadsföring och Affärsutveckling hos Icelandair.

Björk kommer att uppträda med hennes Biophilia live show två gånger under det här årets Iceland Airwaves musikfestival (mellan den 12:e till 16:e oktober), jämsides med sju intima uppträdanden i den nyöppnade konsertsalen Harpa, belägen i Reykjaviks centrum.

För dom här speciella uppträdandena, kommer Björk att uppträda med nya låtar från den komamnde skivan Biophilia och även med musik från hennes föregående skivor med en grupp av unika medarbetare och en kor bestående av 24 flickor. Showen kommer att innehålla en hel räcka av speciellt designade och utformade instrument. Bland dom en skräddarsydd digitalt kontrollerad orgel; en 10 meters pendel som tämjer jordens dragningskraft till att skapa musikaliska former.

Tidiage i år hade Icelandair premiär på Arabian Horse, den senaste skivan från dom Islänska elektropionjärerna Gus Gus, en månad före utgivningen.

Óskarsson tillade „Hos Icelandair anser vi att det är en prioritering att stödja Islänska musiker på alla sätt vi kan.“

För mer information om Icelandair och underhållningssystem ombord, besök http://icelandair.se/

• Musik

• björk