Det nya Icebound ska växa – rejält!

Det nya Icebound ska växa – rejält!

Nu skapar Addnode Group en internationell och marknadsledande leverantör inom geografiska IT-stöd för basindustri och skogsbranschen.

LADDA NER PRESSRELEASE FRÅN ADDNODE GROUP HÄR!

Med 30 års erfarenhet, ett starkt produktutbud och en redan etablerad marknadsposition bolagiserar Addnode Group delar av Sokigo AB till ett eget AB under namnet Icebound. Bolaget ska ha sitt säte mitt i Norrlands inland – Lycksele och uppdraget är tydligt; att med start i januari 2024 påbörja tillväxtresan mot positionen som en väl etablerad och ledande leverantör, i Sverige och internationellt.

Inte ett oprövat kort

Icebound med rötterna i den Norrländska myllan är inga duvungar eller något oprövat kort. Några medarbetare har jobbat i teamet ändå sedan 1995. Här finns en lång tradition av innovation och kompetens kring både Geografiskt IT/GIS och våra kunders behov. Alla medarbetare brinner för att leda utvecklingen, skapa långsiktig hållbarhet – och ha kul på jobbet!

Ledande produktportfölj

Redan från dag ett kan bolaget titulera sig som ledande i Sverige på verksamhetslösningar
och moderna webbaserade produkter för skogsbranschen. Här återfinns också andra väl
etablerade produktkoncept för bland andra entreprenadbranschen och generella kart-
och datatjänster för den breda massan. 100-tals kunder känner redan till nyttan med Icebound.