Addnode Group förvärvar Efficture AB som införlivas i Icebound AB

Addnode Group förvärvar Efficture AB som införlivas i Icebound AB

Icebound, ett bolag inom division Process Management, meddelar idag att de har förvärvat Efficture. Bolaget har verksamhet i Sverige och nettoomsättningen uppgår till 1,5 miljoner kronor.

LADDA NER PRESSRELEASE HÄR!

Effictures egenutvecklade programvaror för skogs- och virkeshantering stärker Icebounds erbjudande och marknadsposition som internationell aktör inom digitala lösningar för skogsbranschen och andra basindustrier.

”Förvärvet är ett naturligt steg för Icebound när vi fortsätter att stärka vårt erbjudande till skogsbranschen. Med Effictures programvaror får vi ett än mer heltäckande erbjudande och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med våra nya kollegor från Efficture”, säger Staffan Bygden, VD för Icebound.

Efficture kommer att ingå Addnode Groups bolag Icebound och konsolideras från januari 2024.

För mer information, vänligen kontakta: Staffan Bygdén, VD, Icebound Tel: +46 (0) 705 23 23 43 E-post: staffan.bygden@icebound.com

Christina Rinman, Head of Corporate Communications and Sustainabiltiy, Addnode Group Tel: +46 (0) 709 711 213 E-post: christina.rinman@addnodegroup.com

Kategorier

Icebound är ett IT-bolag som levererar produkter och e-tjänster som digitaliserar och gör våra kunders affär mer hållbar. Vår specialitet är vår djupa kunskap inom Geografisk IT och den digitala kartan.

Med hjälp av mångårig erfarenhet och innovativa medarbetare hjälper vi kunder inom basindustrin, främst skogsbranschen, i Sverige och internationellt att bli effektiva och fatta rätt beslut.

Icebound är en del av Addnode Group (publ. På Nasdaq Stockholm), för mer info: www.addnodegroup.com

Anders Haraldsson

Presskontakt Press Contact / Marketing Manager Marketing +46 (0) 70 394 87 88

Geografisk IT för en hållbar framtid

Vi erbjuder digitala lösningar som effektiviserar processer och verksamhetsflöden för skogsbranschen och andra basindustrier.

Icebound AB

Storgatan 28C