Är du ICC:s nya globala trade finance-chef?

Är du ICC:s nya globala trade finance-chef?

Internationella Handelskammaren (ICC) spelar en central roll i att säkra en fungerande trade finance-marknad och tillgången till kostnadseffektiva krediter för entreprenörer världen över. Nu rekryterar vi till vårt internationella sekretariat en Director of Trade Finance som ska ansvara för hela ICC:s portfölj på området – från utveckling och upprätthållande av marknadsregler till påverkansarbete riktat mot regeringar och myndigheter.

Positionen erbjuder en möjlighet att spela en central roll i utvecklingen av handelsfinansiering genom att arbeta tillsammans med praktiska utövare och policypersoner inom ICC:s globala nätverk. Vi söker främst en erfaren person med särskild kunskap om den globala trade finance-marknaden och/eller transaction banking som kan uppvisa framgångsrika exempel på engagemang inom relaterade policyfrågor.

Covid-19, digitalisering och regeländringar har placerat trade finance-marknaden vid en kritisk punkt. Personen som rekryteras behöver därför ha en tydlig vision för hur ICC:s unika nätverk och kopplingar till internationella institutioner kan användas för att möjliggöra ökad innovation i branschen samt driva regelreformer.

Arbetet är baserat i Paris, men alternativa placeringar kan övervägas på begäran.

För att läsa mer om vad rollen innebär och vilka kvalifikationer som eftersöks, läs mer här »