Med professionella bilder kan du stärka ditt varumärke

Ta nästa kliv framåt med professionella företagsfoton

Oavsett vilken bransch ditt företag verkar inom är ni säkerligen flertalet konkurrenter som tävlar om samma kunder. För att lyfta verksamheten är det av yttersta vikt att positionera sig framför konkurrenterna.

Antalet företag i Sverige har växt kraftigt nästintill varje år de senaste 20 åren. Under 2020 rapporterades att antalet företag nästan nådde 1,2 miljoner. Denna siffra gör det enkelt att förstå vikten av att lyckas locka kunder till just sitt företag.

Första intrycket är det viktigaste intrycket

Att bilda sig ett första intryck av ett företag går snabbt och är i många fall helt avgörande för om en affär blir av eller inte. Det är därför viktigt att framställa sitt företag så proffsigt och förtroendeingivande som möjligt.

Förr i tiden bestod ofta kundens första intryck av ett företag av en receptionist som hälsade en välkommen i företagets entré. I och med den ökade digitala närvaron ser det i dag annorlunda ut. I dag bildas det första intrycket oftast på företagets hemsida.

Professionella företagsfoton lyfter verksamheten

Det är viktigt att företagets hemsida ser professionell ut, annars går det snabbt för de potentiella kunderna att backa ut från hemsidan och istället vända sig till en konkurrent. En av de viktigaste faktorerna för att uppnå en proffsig hemsida ligger i bilderna.

chaikomarkstedt.com kan du anlita professionella fotografer som hjälper ditt företag att skapa kreativa och högkvalitativa företagsfoton. Med fotografer som tar hand om hela processen, från idé till efterbearbetning, kan ert företag ta nästa kliv framåt.

Olika typer av företagsfoton

Företagsfoton kan innebära antingen företagsporträtt eller produktbilder. Båda dessa är av stor vikt när det kommer till att förvandla potentiella kunder till faktiskakunder. Företagsporträtt där personalen framhävs ger både ett professionellt och förtroendeingivande intryck. Dessa bör kompletteras med produktbilder, som väcker intresse och blir en typ av ”call to action”.

Överallt där ditt företag syns kan vem som helst bilda en uppfattning av er. Företagsfoton är därför användbara i alla kanaler där ditt företag syns. Några av de vanligaste plattformarna är hemsidan, nyhetsbrevet, sociala medier och olika former av press- eller kundutskick.

Det är viktigt att anpassa ett företagsfoto efter syfte och kanal. I exempelvis ett nyhetsbrev med syftet att underhålla kan ett lättsam bild på personalen passa bra. Medan en mer allvarsam artikel på hemsidan kräver en helt annan typ av bild. En professionell fotograf kommer hjälpa ditt företag med vilken typ av bild som får er att växa.