Foto: Martin Palm

I am Home tar initiativet till att skapa personliga fastigheter att leva och verka i

Först kunden, sedan affärsmodellen – att anpassa hemmet efter de boendes behov är hjärtat i I am Homes utveckling av bostadsfastigheter. Genom att utmana och utveckla branschen vill I am Home bidra till en förenklad vardag genom hela värdekedjan. Med hållbarhet och nyfikenhet som grundbultar tar sig företaget in i framtiden för ett personligare och grönare boende.

För att vara en aktör att räkna med bland bostadsutvecklare kan man inte följa en förlegad företagsklunga, det krävs större innovation i affärsmodellen. Därför tar I am Home initiativet att utmana och utveckla hur vi skapar bostäder som tar hänsyn till varje fastighets unika värden och förutsättningar. Genom att utgå från marknaden och de framtida hyresgästernas behov kan vi utveckla en fastighet som tillgodoser och förenklar vardagen genom hela värdekedjan. Därefter kan vi tillsammans med kunden hitta en affärsmodell och vidareutveckla koncepten nischade mot det moderna levnadsättet och att möta såväl dagens som morgondagens krav och önskemål på en bostad.

För att möta framtidens behov krävs fokus på hållbar utveckling. Hållbarheten, med träbyggnadsstrategi och yteffektiva lösningar, ligger i I am Homes DNA. Hållbarhetsarbetet vidrör det sociala, ekonomiska och klimatet. Bostaden har en stark plats i människors hjärtan. Den är en trygghet men även en del i hur vi identifierar oss, mer nu är förr. Betydelsen av starka värdegrunder i samhället har även ökat, vilket leder till ett ökat behov av att vara än mer noggrann i utformningen av bostäder, nu och i framtiden.

Att kvalitet går före kvantitet, att kund går före standard, att nyfikenhet går före slentrian är en självklarhet för I am Home.