YTTERLIGARE EN MILJÖBIL FRÅN HYUNDAI

Nu är det snart dags för ännu en miljöbil från Hyundai. Hyundai i30 5-d 1,6 CRDi e-Sense introduceras i Sverige i slutet av mars. Ett CO2 – utsläpp på bara 119 gram/km innebär att i30 e-Sense uppfyller Vägverkets krav för miljöbil och därmed blir nybilsköparen (privatperson) berättigad till premien på 10 000:-. Själva bilen har förstås samma goda egenskaper som övriga i30 modeller. Till exempel mycket gott om utrymme i kupén – baksätet är ett av de rymligaste i klassen – mycket hög komfort och ovanligt praktiskt utnyttjade utrymmen. Drivlina Den nya modellen har en 4-cylindrig direktinsprutad turbodiesel. Den har ett avancerat turboaggregat med variabel turbingeometri och motorn är försedd med partikelfilter. Den nya 1,6-litersmotorn levererar 90 hk vid 4 000 v/min och ett maximalt vridmoment på 235 Nm vid 1 750-2 500 v/min. Drivkraften når framhjulen via en 5-växlad manuell växellåda. Utrustning Säkerheten är det väl sörjt för, med bl.a. ESP-antisladd, aktiva nackskydd fram för att skydda mot whiplashskador, justerbara nackskydd på samtliga platser, sex krockkuddar (frontkudden på passagerarsidan urkopplingsbar med nyckel), Isofixfästen för barnstol på båda ytterplatserna bak, 3-punktsbälten med bältespåminnare på samtliga platser, de främre med bältessträckare och belastningsbegränsare samt övre fästen ställbara i höjdled. Standard är också automatisk klimatanläggning (ACC), färddator, ställbar ratt, ljudsystem med USB/MP3-anslutning och rattknappar, läderklädd ratt och växelspaksknopp, kylfunktion i handskfack, tanklucka öppningsbar inifrån, fjärrstyrt centrallås och ställbar instrumentbelysning, med mera. Garantier 9 års Kvalitetsgaranti (max 15000 mil) inkl. 3års Nybilsgaranti (fria mil) 9 års Elektronikgaranti (max 15000 mil) 10 års Rostskyddsgaranti 3 års Lackgaranti 3 års Vagnskadegaranti 3 års Vägassistans Pris Hyundai i30 5-d 1,6 CRDi/90 M5 e-Sense 169 900:- Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu

Hyundai Motor Sweden