TRE HYUNDAI-MODELLER FÅR UTMÄRKELSER

För första gången får tre Hyundai-modeller utmärkelserna ”Top Safety Pick” från Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) i USA. Hyundai Veracruz och Santa Fe vann priser i klassen för mellanstora SUV:s och Hyundai Entourage (säljs endast i USA) i minivan-klassen. Det är tredje året i rad som Entourage segrar i sin klass. Alla tre modeller fick också femstjärniga betyg i krocktesterna, det högsta betyget i statliga NHTSA:s nybilstestprogram för krocksäkerhet. ”Hyundai har tagit fler Top Safety Pick-utmärkelser än BMW, Mercedes och Toyota” sa John Krafcik, chef för Strategisk planering och Produktutveckling hos Hyundai Motor America. ”Det är ett bra bevis på att vi vet vad vi håller på med när det gäller att kombinera bästa säkerhet med bästa värde”. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu