Tävling för alla världens Hyundai-tekniker

För sjätte året i rad arrangerar Hyundai ”World Skill Olympics”, där alla Hyundai-tekniker i världen är med och tävlar. Varje land har deltävlingar och de som får bästa resultat i finalen får sedan åka till ”världsmästerskapet” i Korea, där över 100 deltagare från 60 olika länder slåss om segern i en stenhård konkurrens. Teknikerna har genom certifieringsprov – som alla Hyundai-tekniker måste göra varje år – kvalificerat till final. I den svenska finalen handlade det om både teoretiska och praktiska test, som innebar felsökning och olika mekaniska moment, allt för att testa teknikernas praktiska kunskap och förmåga att lokalisera fel i bilar. Teknikerna testades i sju olika stationer; Ett teoretiskt prov, en handlade om att mäta ett spel i ett lager på en manuell växellåda, ytterligare en handlade om high-scan mätning. Fyra stationer bestod av bilar som preparerats med fel, ledtråden mekanikerna fick var ett kundklagomål på en lapp skriven på engelska. Sverige har deltagit i finalen två gånger tidigare och placerat sig på delad 4:e plats respektive delad 5:e plats. I årets tävling i Korea den 16-21 oktober, deltar två riktigt duktiga Hyundai-tekniker från Sverige; Johan Hübner, Helins Bilcenter i Bålsta Tomas Mårtensson, Elles Bil i Gävle Förväntningarna är stora, HEJA SVERIGE! Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu

PR & Communications

Presskontakt PR, Information, Sponsring, Event och Influencer-samarbeten. +46 (0)20 677 677

Hyundai har varit representerat i Sverige med färsäljning sedan 1991. Hyundai Motor Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av agenter och serviceverkstäder.

Hyundai Motor Sweden

Telegrafgatan 8a