Stort intresse för Hyundai

Sommaren har inte gjort att intresset för Hyundais bilmodeller svalnat. Under juli såldes 29 422 nya Hyundai i Europa. Den totala försäljningen januari-juli ökade därmed 5 % till 215 010 bilar. Bästsäljare är Hyundai Getz med 9 531 bilar följd av Hyundai Tucson som hittat 5 357 nya kunder. Försäljningen av SUV- och MPV (s.k. stadsjeepar) svarar för en tredjedel av Hyundais totala försäljning i Europa, under juli registrerades 11 774 av dessa modeller. Även nya Sonata har sålt mycket bra 4 959 nya europeiska köpare under årets första sju månader. Även i Sverige har försäljningen överträffat förväntningarna under sommaren. Under juli månad såldes 781 bilar jämfört med 630 under samma period i fjol, Hyundais marknadsandel ligger hittills i år på 3,62 %. Även här hemma var det såldes flest Getz tätt följd av Hyundai Tucson. Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu