Stor fest på Heden i Göteborg

Hyundai arrangerar fotbollsturnering för världens bästa amatörer den 27-28 augusti Den 27-28 augusti gör 40 lag upp på Heden i Göteborg om en slutspelsplats i Hyundai Cup, en turnering där världens bästa amatörlag i fotboll utses. I anslutning till kvalspelet finns en stor mängd aktiviteter, bland annat ett tivoli. Lördagen den 27 augusti kl. 14.00 uppträder Nanne Grönvall. Turneringen är öppen för 7-mannalag bestående av herrar över 18 år, som är amatörer (dvs tjänar mindre än 3 000 kr/år på sitt fotbollsspelande). Den svenska deltävlingen kommer att inledas med kvalspel på fem orter: Stockholm, Göteborg, Umeå, Växjö och Malmö. De fem segrarna plus två vinnare från Korpserien och segraren i Korpiadens 7-mannafotboll går till en Sverigefinal som spelas i Malmö den 8 april 2006. Det svenska vinnarlaget spelar våren 2006 en regionfinal för Västeuropa, som följs av en världsfinal. Den avgörs i Tyskland under fotbolls-VM sommaren 2006. Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu

Hyundai Motor Sweden