STOR EFTERFRÅGAN AV HYUNDAI ix35

STOR EFTERFRÅGAN AV HYUNDAI ix35

Hyundai meddelar att drygt 33 000 beställningar av Hyundai ix35 har inkommit under första produktionsmånaden. Den nya bilen debuterade för allmänheten i samband med Genève Motor Show i början av mars. Och köpintresset har varit oerhört högt för den nya crossovern i C-segmentet.

Hyundai ix35, som introducerades med 5 års nybilsgaranti, utan milbegränsning, har under första månaden nått 70 % av det tänkta årliga försäljningsmålet.

”Vi räknade med att ix35 skulle tilltala många, den har byggts i Europa i enlighet med europeiska köpares önskemål. Den visar också ett helt nytt formspråk för Hyundai”, säger Allan Rushforth, vice President Hyundai Motor Europé. ”Vi har förstås haft ett ambitiöst försäljningsmål för den nya bilen, men efterfrågan har varit överväldigande, med stort intresse från såväl nuvarande Hyundai-ägare som från nya kunder”.

Hyundai ökade sin marknadsandel i Europa 2009 till 2,4 % och siktar på 2,75 % innevarande år.

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. Hyundai har idag 80 försäljningsställen landet runt och 110 serviceverkstäder.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2008 2,8 miljoner bilar och exporterade drygt en miljon till distributörer i 190 olika länder. Idag är Hyundai den fjärde största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag fem tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA och Tjeckien, antalet anställda uppgår till 75 000 personer.

PR & Communications

Presskontakt PR, Information, Sponsring, Event och Influencer-samarbeten. +46 (0)20 677 677

Hyundai har varit representerat i Sverige med färsäljning sedan 1991. Hyundai Motor Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av agenter och serviceverkstäder.

Telegrafgatan 8a