Motorkompaniet breddar sitt marknadsområde

Motorkompaniet Arvidsson & Lindeberg AB, Katrineholm, tar hand om Hyundai-kunderna i Nyköping från oktober 2006. ”Det känns mycket bra att Motorkompaniet, en återförsäljare med mycket gott renommé tar hand om Hyundai-kunderna i Nyköpingsområdet. Det har varit vakant under en kort tid och vi känner att det är oerhört viktigt att vi värnar våra Hyundai-kunder på bästa sätt, så att dom ska känna sig trygga och nöjda med sitt bilägande”, säger Christian Norberg, VD för Hyundai Bilar AB. Motorkompaniet Arvidsson & Lindeberg startade Hyundai-försäljningen i Katrineholm 2003 och har idag en personalstyrka på 20 personer, två säljare och övriga på serviceverkstad, plåtverkstad och reservdelar. Motorkompaniet är ett dotterbolag till Järna Bilcentrum, som ägs av Johnny Schmidt. Björn Lindeberg är VD i Katrineholm och kommer också att bli ansvarig för Nyköpings marknadsområde, där man inom kort öppnar ett nytt bolag. Till dess, kommer Motorkompaniet att se till att hålla kontakt med och finnas till för dagens Hyundai-kunder, samtidigt som man finner nya smarta bilköpare. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu

PR & Communications

Presskontakt PR, Information, Sponsring, Event och Influencer-samarbeten. +46 (0)20 677 677

Hyundai har varit representerat i Sverige med färsäljning sedan 1991. Hyundai Motor Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av agenter och serviceverkstäder.

Hyundai Motor Sweden

Telegrafgatan 8a