Hyundaiåterförsäljare får utmärkelse

Hyundai har utsett Kenneth Larsson Bil AB i Sandviken till Årets Återförsäljare 2004. Motiveringen löd: ”För en målmedveten långsiktig satsning på Hyundai som under 2004 innebar ombyggnation av såväl verkstad som bilhall. Ett enastående resultat på alla plan som tydligt visar lojalitet och samarbete. Bilförsäljningen, 236% mot målet eller 16,5% marknadsandel. 68%-ig finansieringsgrad hos Hyundai Finans. 160% respektive 109% mot uppsatta mål på tillbehör respektive reservdelar”. Polismannen Kenneth Larsson sadlade om 1997 och startade Hyundai-försäljningen i Sandviken. På den tiden var han ensam som skötte bilhallen. Idag har företaget vuxit ordenligt och består idag av 11 personer som driver den fina fullserviceanläggningen i centrala Sandviken. Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu

Hyundai Motor Sweden