Hyundai satsar på företag

Koreanska Hyundai är ett bilmärke som vuxit sig starkt på mycket kort tid över hela världen. I Sverige introducerades Hyundai så sent som 1991 och idag rullar 67 000 Hyundai-bilar på våra svenska vägar och marknadsandelen når nästan 4 procent. I och med lanseringen av Santa Fe, som blivit Sveriges mest sålda SUV-modell, så startade också företagsförsäljningen, som 2004 var 20% och hittills i år 27% av försäljningen. På senare tid har både önskemål och krav hörts allt högre från både återförsäljare och företag, Hyundai måste accelerera också på tjänstebilsmarknaden! Hyundai har fått en hel del kvalitetsutmärkelser på sistone. Bland annat i den välrenommerade Consumer Report som gav Hyundai Sonata epitetet ”den mest tillförlitliga bilen i USA”. Något som passar fint här hemma också när vi nu lanserat en helt ny modell av Hyundai Sonata. Nya Sonata är 55 mm längre än föregångaren och hjulbasen har förlängts med 30 mm, vilket förstås betyder markant ökade innerutrymmen, storleken kan nu jämföras med Volvo S80 och Saab9-5. Hyundai Sonata finns med två motoralternativ, en 2,4 liters fyrcylindrig motor på 161 hk och en 3,3 liters V6-motor på 235 hk, och har allt som kan förväntas av säkerhet, komfort och vägegenskaper av en bil i premiumklassen. Inom kort kommer de tre mest populära företagsbilarna även att finnas i commonrail diesel versioner med partikelfilter. Hyundai Bilar AB har nu anställt en företagssäljare, Mikael Grundén, som har många års erfarenhet från försäljning till företag och också ett stort kontaktnät. Han är mycket förväntansfull inför sin nya uppgift. ”Det ska bli väldigt spännande att vara med hjälpa våra Återförsäljare att arbeta med företagsförsäljning. Kunskapsnivån om företagsmarknaden kommer att höjas och återförsäljarna har alla möjligheter att erbjuda ett fullgott tjänstebilsalternativ”, säger Grundén, Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu

Hyundai Motor Sweden