Hyundai´s styrelseordförande får prestigefylld utmärkelse

Mr. Chung Mong-Koo, styrelseordförande i Hyundai Motor Company har utsetts till Asiens bilindustris nummer ett. Detta presenterades i den senaste utgåvan av den för bilindustrin mycket betydelsefulla publikationen Automotive News. Ordförande Chung´s ledarskap lovordades i tidningen, som skrev: ”Hyundai försäljningen ökar över hela världen, kvaliteten är i toppklass och USA-fabriken ”sprutar ut” Sonata-modeller. Den koreanska biljätten har vunnit en oerhörd respekt inom industrin”. Arton högt uppsatta ledare inom bilindustrin utsågs till ”Allstars” för deras prestation och resultat under de senaste 12 månaderna. Automotive News Allstars, som startade 1981, är bilindustrins version av Major League Baseball’s Allstar team. Ordförande Chung var I gott sällskap med en hel rad stora ledare inom bilindustrin såsom Dieter Zetche, Ordförande Chrysler Group, som fick utmärkelsen för Nordamerika och Hans-Olov Olsson, Ordförande Volvo Car Corporation, som tog hem titeln för Europa. Hälsningar Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu

PR & Communications

Presskontakt PR, Information, Sponsring, Event och Influencer-samarbeten. +46 (0)20 677 677

Hyundai har varit representerat i Sverige med färsäljning sedan 1991. Hyundai Motor Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av agenter och serviceverkstäder.

Hyundai Motor Sweden

Telegrafgatan 8a