HYUNDAI NU OCKSÅ HOS BILIA I ESKILSTUNA

Bilia köpte för ett antal år sedan bilföretaget Haglund & Hellberg Bil AB, som då var Hyundai-återförsäljare i Haninge, Sätra och Nacka i Stockholm. Bilia i Köping började sälja Hyundai för ett år sedan, och tidigare i år tog man också hand om Hyundai-försäljningen i Bilias anläggning vid Haga Norra, Stockholm.

Nu i helgen den 12-13 september är det premiär för Hyundai i Bilias fullserviceanläggning på Mått Johanssonsväg 54 i Eskilstuna.

"Vi ser fram emot det här", säger Anders Rydheimer, Varumärkeschef på Bilia. "Koreanska Hyundai kommer att bli ett mycket bra komplement i vår Eskilstuna-anläggning och vi beräknar att sälja drygt 100 nya bilar där per år".

"Det här känns väldigt bra", säger Christian Norberg VD Hyundai Bila AB. "Vi har bara positiva erfarenheten av Bilia och det känns fint att Sture Westlund, som sålt Hyundai på orten i flera år blir kvar i verksamheten, han är ju Hyundai för folk på orten".

Ann Sundfeldt, ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. Hyundai har idag 80 försäljningsställen landet runt och 110 serviceverkstäder.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2008 2,8 miljoner bilar och exporterade drygt en miljon till distributörer i 190 olika länder. Idag är Hyundai den fjärde största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag fem tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA och Tjeckien, antalet anställda uppgår till 75000 personer.