Hyundai Motor Group öppnar sitt första Smart Urban Mobility Hub i Singapore.

Hyundai Motor Group omvandlar produktionen för framtidens mobilitet med öppningen av första Smart Urban Mobility Hub

• Den 21 november, 2023 öppnar Hyundai Motor Groups första Smart Urban Mobility Hub som skall driva innovation, omdefiniera mobilitet, produktion och kundupplevelse.
  • Hyundai Motor Group Innovation Center Singapore (HMGICS) kommer att visa upp en enastående människocentrerad, flexibel produktionsplattform.

SEOUL/SINGAPORE, 10 november 2023 – Hyundai Motor Group (Koncernen) avslöjar idag inledande detaljer om Koncernens första Smart Urban Mobility Hub. Beläget i Singapore kommer Hyundai Motor Group Innovation Center Singapore (HMGICS) omdefiniera framtidens mobilitetsproduktion och sätta nya standarder för kundupplevelsen när det öppnar den 21 november, 2023.

Som en del av koncernens vision att möjliggöra ”Progress for Humanity”, presenterar den nyligen färdigställda HMGICS-anläggningen en innovativ och oöverträffad nivå av integration mellan mänskliga och robotiserade processer.

HMGICS kommer att fungera som en testbädd för teknologi för mänskligt inriktad intelligent fordonsproduktion, med användning av nästa generation avancerade produktionsmetoder, avsevärt utvecklade från traditionell produktion med transportband.

Under utvecklingen av koncernens syn på produktion, hållbarhet och kundupplevelse kommer HMGICS även att stärka Singapores rykte som en ledare i en ny era av framtidens mobilitet, tack vare dess fokus på hållbara och omvandlande lösningar. HMGICS är fullt integrerat i Singapores smarta stadsekosystem och kommer att stärka Hyundai Motor Group och Singapores gemensamma vision att skapa en bättre och mer hållbar framtid för alla.

HMGICS, Hyundai Motor Groups första Smart Urban Mobility Hub, kommer att ha sin premiär den 21 november, 2023 (allmän tillgång förväntas börja kort därefter). Mer information om HMGICS finns på: https://www.hyundai.com/sg/hmgics/about-us/vision-mission