HYUNDAI MOTOR EUROPE ÖPPNAR NYTT HUVUDKONTOR I OFFENBACH, TYSKLAND

• Nytt huvudkontor för försäljning, marknadsföring och servicemarknad i Europa • Tekniskt Center får ökade utrymmen i Rüsselsheim Med en stor invigningsceremoni avslutade Hyundai Motor Europé (HME) igår omlokaliseringen av sitt nya huvudkontor till Offenbach i Tyskland. I ett invigningstal betonade Hyundais ordförande K H Ahn att flytten till Offenbach var nödvändig för vidare tillväxt: ”Att flytta HME:s huvudkontor till den nya byggnaden är ett steg i vår strategi för Europa. Samtidigt innebär det en förstärkning av Hyundais europeiska utvecklings- och forskningsverksamhet, som får större utrymmen i HME:s tidigare huvudkontor i Rüsselsheim, som också nu inrymmer en ny designstudio. Allt i syfte att Hyundai skall bli ett av toppmärkena i Europa”. Hyundai har investerat 50 miljoner Euro i den nya femvåningsbyggnaden, som skall serva försäljnings, marknadsförings- och servicemarknadsavdelningarna i Europa. Fastighetens 16 300 m² erbjuder dessutom tillräckligt med utrymme för ytterligare expansion. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.n

PR & Communications

Presskontakt PR, Information, Sponsring, Event och Influencer-samarbeten. +46 (0)20 677 677

Hyundai har varit representerat i Sverige med färsäljning sedan 1991. Hyundai Motor Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av agenter och serviceverkstäder.

Hyundai Motor Sweden

Telegrafgatan 8a