HYUNDAI LANSERAR FYRA NYA MODELLER I GENÈVE

På den internationella Genève-salongen i början av mars presenterar Hyundai två nya modeller, en ny spännande konceptbil HED-5 och ett eco-koncept som påvisar nya framsteg för minskade utsläpp och lägre förbrukning. Växthusgaser är en global fråga. Hyundai har alltid prioriterat miljö och förnyelse. Det nya eco-konceptet visar hur befintlig teknologi kan minska koldioxidutsläppen radikalt (upp till 29 %), utan att påverka pris, prestanda och körglädje. Det är en experimentbil ”nära produktion”, ett realistiskt och fullt genomförbart framsteg för minskade koldioxidutsläpp och lägre bränsleförbrukning. Ekologiska hänsyn har spelat en viktig roll med den nya experimentbilen. Med HED-5 har Hyundai skapat en sexsitsig MPV som tar mångsidigheten till en ny nivå. Material och konstruktionsteknik har utvecklats i samarbete med partners som t.ex. Recaro, Bayer och LG. Sonata har blivit den främsta representanten i D-klassen för Hyundai över hela världen. Den har regelbundet toppat listan på nöjda kunder i USA. Nu presenteras den sjätte generationen som blir mer europeisk avseende prestanda och utseende. En helt ny Matrix presenteras också med modern formgivning och nytt färgprogram. Interiören följer samma mönster som övriga Hyundai-modeller. Självklart visas också en komplett serie av 2008 års modeller som Hyundai i10, i30, i30 Kombi, Santa Fe, Tucson, Grandeur, Coupe och Getz. Presskonferens hålls i Hyundais monter(1031) Hall 1 den 4 mars klockan 15.45. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu

Hyundai Motor Sweden