Hyundai lanserar extrautrustade bilar inför fotbolls-VM

Hyundai lanserar extrautrustade bilar inför fotbolls-VM

Inför fotbolls-VM i Brasilien där Hyundai är huvudsponsor lanserar företaget kampanjen ”Go!” där tre av de populäraste bilmodellerna har blivit fullmatade med extrautrustning.

Stockholm 9 april 2014

I sommar går fotbolls-VM i Brasilien av stapeln där Hyundai är huvudsponsor. För att fira världens i särklass största fotbollshändelse har Hyundai låtit fylla tre av sina populäraste bilmodeller med extrautrustning värd 15 000 – 30 000 SEK. De tre modellerna, som får ändelsen ”Go!”, är i20, i30 och ix35. Kampanjen är ett led i Hyundais satsning ”Modern Premium”, där företaget erbjuder välutrustade bilar till ett förmånligt pris.

Thomas Holm är VD för Hyundai i Sverige och är stolt över såväl sponsorskapet som kampanjerbjudandet:
”Det känns väldigt spännande att vara huvudsponsor för världens största idrottsarrangemang. Det är en självklarhet för oss att fira detta genom att erbjuda våra kunder någonting alldeles speciellt när de köper en ny Hyundai. Våra ”Go!”-bilar är fulla av extra bekvämligheter och bilarna kommer att kännas igen bland annat för de svarta backspeglarna och de tonade rutorna som ingår i samtliga utföranden. Invändigt är det lite olika utbud, men bland annat ingår sollucka, parkeringssensorer, läderklädsel och navigationssystem. Dessutom ingår alltid Hyundais omfattande garantipaket med bland annat fem års nybilsgaranti med fri körsträcka.”

Kampanjen är igång sedan första april. Mer information om modellerna och utrustningen finns här: http://www.hyundai.se/go-edition

Hyundai har sedan 1999 varit synonymt med de absolut främsta fotbollsarrangemangen i världen i och med det partnerskap som Hyundai och FIFA har ingått. Hyundai har varit huvudsponsor bland annat för VM i Korea/Japan 2002, VM i Tyskland 2006 och VM i Sydafrika 2010. Vid sidan av VM har Hyundai också sponsrat andra stora fotbollsarrangemang som Confederations Cup. Hyundai har även ett samarbete med UEFA där företaget sponsrar samtliga EM.

För mer information, vänligen kontakta: Erik Lindham PR- och informationschef Hyundai Bilar AB +46-706-88 50 31 erik.lindham@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 111 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 186 länder via 5 300 återförsäljare. 2013 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens fjärde största biltillverkare. Hyundai har idag 12 bilfabriker; tre i Korea, tre i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien. Följ oss påwww.facebook.com/hyundaisverige