HYUNDAI i30 ÅRETS BIL

Den senaste nykomlingen i Hyundai-programmet i30 blev vald till Årets Bil 2008 i Spanien. Årets Bil är en väldigt prestigefylld utmärkelse i Spanien där utnämningen sker för 36:e året i rad. Den spanska Årets Bil-juryn består av 52 journalister från dagstidningar, magasin, radio och television. De nominerade var samtliga nya bilmodeller som lanserades under 2007 – ett år där konkurrenterna introducerade viktiga modeller som Ford Mondeo, Renault Laguna, Toyota Auris ,Peugeot 308, Fiat 500 m.fl. Detta är första gången en asiatisk biltillverkare har utnämnts till Årets Bil i Spanien. Och Hyundai vann med mycket god marginal: Poäng: Hyundai i30 220 Fiat 500 52 Ford Mondeo 36 Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu

Hyundai Motor Sweden