Hyundai i10 kommer till Europa

Europapremiär för nya i10 sker i Italien, närmare bestämt på Bologna Motor Show, som öppnar den 5 december. Att Hyundai valt att premiärvisa bilen där är ingen slump, bilar i A-segmentet står för 60 % av försäljningen i Italien. Nya i10 har fått en snygg, modern och smidig exteriör tillsammans med en mycket snygg och funktionell interiör. Trots bilens kompakta yttermått så har Hyundai i10 längre hjulbas än sina konkurrenter och bjuder på gott om plats för fem vuxna. Med baksätet nedfällt blir lastvolymen hela 910 liter. Första miljöbilen Till Sverige kommer i10 i mars 2008 och blir Hyundais första miljöbil! Den nya bilen får en 1,1 liters motor med manuell växellåda och ett CO²- utsläpp på 119 g/km, vilket innebär en miljöbilsrabatt på 10 000 kronor.

Hyundai Motor Sweden