HYUNDAI i10 ÅRETS BIL 2008

Nya Hyundai i10, som tillverkas i Indien, har utsetts till Årets Bil 2008 i Indien av en enhällig jury. De senaste åren har denna utmärkelse blivit allt viktigare för bilindustrin, som en bekräftelse på bilars kvalitet. Något som också uppmärksammas av kunder, tillverkare och media Årets Bil är den mest åtråvärda utmärkelsen man kan få inom bilindustrin i Indien och har upprättats gemensamt av de sju största motortidningarna i landet. Juryn består av Indiens allra mest erfarna motorjournalister. Syftet med utmärkelsen har varit och är att utse den bilmodell som har överlägset bästa kvalitet, köregenskaper och väghållning. Hänsyn har också tagits till faktorer som bränsleeffektivitet, säkerhet, komfort och ekonomi. Sedan introduktionen den 31 oktober 2007 har Hyundai i10 fått ett fantastiskt mottagande från både kunder och media över hela världen. På den indiska hemmamarknaden har över 45 000 i10 sålts och drygt 72 000 har beställts för exportmarknaden. I Europa gjorde Hyundai i10 sin debut i samband med Bologna Motor Show i december 2007 och efterfrågan har överträffat alla förväntningar. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu