HYUNDAI HEDRAD FÖR UTMÄRKT KVALITET OCH ÄNNU BÄTTRE SERVICE

Hyundai rankades bland de fem bästa bilmärken i en kundundersökning gjord på fem olika Europeiska marknader. Det välrenommerade belgiska magasinet ”Test-Achats” frågade 17 000 bilägare i Belgien, Frankrike, Italien, Portugal och Spanien om deras syn på tillförlitligheten i sina bilar. Med utgångspunkt från det har man sedan rankat de mest populära märkena och Hyundai hamnade på en femte plats. I Belgien fick bilägarna också uttala sig om den service återförsäljare och verkstäder tillhandahållit. Då placerades Hyundai på första plats, med kommentaren att Hyundai erbjuder sina kunder mycket mer än bara en bil. Mr. Oh, president Hyundai Motor Europé, ser utmärkelsen som ett direkt resultat av den pågående offensiva satsning Hyundai gör på kvalitet. – Vi är glada att se att kunderna märker våra ansträngningar att bli ett av de bästa märkena i Europa. Alla inom Hyundai-organisationen har arbetat väldigt hårt under senare år för att höja kvaliteten till den nivå vi vill att vårt märke skall representera. Uppmuntrade av kundbekräftelser som denna undersökning fortsätter vi vår strävan att leverera kvalitet av högsta klass. Hälsningar Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu