Hyundai fortsätter att spela fotboll

Hyundai har sponsrat internationell fotboll sedan 1999, samarbetet med FIFA inleddes vid fotbolls-VM för damer. Allt sedan dess har Hyundai varit aktivt involverat i den populära folksporten som officiell sponsor av VM år 2002 i Korea/Japan, EM år 2000 och 2004 samt i andra sammanhang försett FIFA´s organisationskommittéer med fordon. Samarbetet fortsatte med att Hyundai i februari 2003 skrev på ett sponsoravtal för fotbolls-VM i Tyskland 2006. Nu har man tagit ett steg till. Vid en presskonferens i samband med Genéve-salongen förra veckan meddelades att ännu ett avtal träffats, som innebär ett förlängt samarbete med FIFA i ytterligare åtta år. Inför ett enormt pressuppbåd undertecknade Hyundai Motor Company´s vice ordförande Mr. Kim Dong-Jin och FIFA´s president Mr. Josef S. Blatter det nya avtalet, som både förlänger och utvidgar tidigare sponsoravtal. Det nya avtalet innebär att Hyundai är officiell bilpartner under FIFA´s samtliga evenemang under åren 2007 – 2014. Avtalet innebär att även Hyundai´s dotterföretag Kia ingår som fotbollspartner år 2007. Fotboll är världens populäraste sport alla kategorier och Hyundai ser ett stort värde i att kunna visa upp sina olika modeller för en jättepublik under många år framöver. Hyundai Bilar AB, Ann Sundfeldt, tel: 08-50605031, e-post: ann.sundfeldt@hyundaibil.com www.hyundaipress.nu Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 KONTAKT: Informationsavdelning Ann Sundfeldt Direktnr: 08-50 60 50 31

Hyundai Motor Sweden