Hyundai-försäljningen ökar också i Europa

Hyundai ökade sin bilförsäljning i Europa med 7 % för mars månad, siffran stannade på 39 026 bilar. Under årets första kvartal steg därmed försäljningen till 89 790 fordon, vilket är en ökning med 5 % jämfört med samma period i fjol. ”Den europeiska nybilsmarknaden är tuffare än någonsin tidigare. Hyundai är mycket lyhörda för vad som händer i branschen och vad som krävs, och vi kan se att det givit resultat i försäljningen”, sa Mr. Ike Oh, nyutnämnd chef för Hyundai Motor Europe. ”Jag är säker på att vi är på rätt väg, vilket kommer att visa sig inom den närmaste tiden”, avslutade Mr. Oh. Hyundai´s SUV-modeller har blivit speciellt populära i Europa, med en försäljningsökning på hela 26 % jämfört med första kvartalet förra året. Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu