HYUNDAI ETTA IGEN!

Hyundai Bilar AB har ännu en gång utsetts till bästa generalagent!

För fjortonde året i rad har MRF genomfört en enkätundersökning bland svenska bilhandlare, som handlar om hur de ser på sina generalagenter.

Det blev tredje året i rad som Hyundai kammade hem segern. Det som Hyundais återförsäljare uppskattar mest är de goda relationerna, en bra organisation med snabba och raka besked, bra produkter och sist men inte minst, toppbetyg för servicemarknad.

"Det är oerhört hedrande", säger Christian Norberg. "Vi har en bra och öppen dialog med våra återförsäljare och mina medarbetare är oerhört proffsiga. Den här undersökningen är väldigt bra. Den visar ju i klartext vad våra återförsäljare tycker är bra men också vad de tycker att vi borde förbättra. Något som vi förstås tar till oss av och skall jobba vidare på", avslutar Norberg.

Så här så toppfältet ut i 2009 års ranking:

Hyundai 122,5

Subaru 118,3

BMW 116,1

Mercedes 113,8

VW Transportbilar 111,5

Seat 111,1

Toyota 110,4

VW 110,4

Honda 106,3

Skoda 105,5

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. Hyundai har idag 80 försäljningsställen landet runt och 110 serviceverkstäder.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2008 2,8 miljoner bilar och exporterade drygt en miljon till distributörer i 190 olika länder. Idag är Hyundai den fjärde största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag fem tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA och Tjeckien, antalet anställda uppgår till 75000 personer.

PR & Communications

Presskontakt PR, Information, Sponsring, Event och Influencer-samarbeten. +46 (0)20 677 677

Hyundai har varit representerat i Sverige med färsäljning sedan 1991. Hyundai Motor Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av agenter och serviceverkstäder.

Hyundai Motor Sweden

Telegrafgatan 8a