HYUNDAI BÄST I KLASSEN

Hyundai har producerat flest klassledande modeller bland biltillverkare i USA, enligt en kvalitetsundersökning (TQI) Total Quality Index som gjorts av Strategic Vision´s, ett väl renommerat kundundersökningsföretag i USA. TQI är ett mätinstrument för hur nöjda nybilsköpare är med sina fordon. Resultatet bygger på över 27 000 svar från kunder som köpt ny bil under september, oktober och november 2006. Hyundai Grandeur (Azera i USA) kom på första plats i sin klass och Santa Fe toppar i SUV-segmentet. Den här typen av undersökning visar att Hyundai Grandeur och Santa Fe är bilar med mycket hög kvalitet. ”Hyundai står för fin design, kvalitet, säkerhet och ett enastående värde… och resultatet av den här undersökningen visar att kunderna gillar receptet”, sa John Krafcik, vice President för produktutveckling. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu

Hyundai Motor Sweden