HYUNDAI AKTIVERAR UNGDOMAR UNDER FOTBOLLS-EM

Som officiell bilpartner till UEFA Women’s Euro 2013 låter Hyundai ungdomar leverera matchbollen till varje match under hela EM-slutspelet.

För att utse de 25 unga fotbollsspelare som ska leverera matchbollarna anordnades en riksomfattande tävling av Hyundai där svenska fotbollsföreningar uppmuntrades att anmäla sina medlemmar. Tävlingsdeltagarna fick motivera varför just någon från deras lag skulle få leverera matchbollen. Mängder med bidrag skickades in. Roland Bägén, marknadschef på Hyundai, gläds över det stora gensvaret.

“Vi på Hyundai är väldigt glada över att så många ungdomar visat intresse i vår ambition att ta fotbollen framåt. För oss är det oerhört viktigt att inspirera framtidens fotbollsspelare. Det är därför vi låter 25 ungdomar få chansen att träffa sina idoler och samtidigt få leverera matchbollen in på
arenan.”

Den före detta landslagsspelaren och numera UEFA-ambassadören, Victoria Sandell Svensson, tycker att Hyundais och UEFA:s satsning är viktig för svensk fotbolls framtid:

“Ett EM-slutspel på hemmaplan är inte bara en stor fotbollsturnering, det är ett ypperligt tillfälle att lyfta fram och inspirera nästa generations fotbollsspelare. Jag kommer själv ihåg hur stort det var att som liten få träffa sina idoler.”

De 25 lyckliga vinnarna kommer att tillkännagöras den 26 juni på Hyundais officiella facebook-sida samt på www.hyundai.com/em2013. Vinnarna kommer även att firas under uppmärksammade former, och pris kommer att delas ut av en känd svensk fotbollsprofil.

För medverkan, eller vid frågor om prisutdelningen, kontakta Elcim Yilmaz på Passion Lab: elcim.yilmaz@passionlab.se  eller 0764-06 18 66.

UEFA Womens Euro 2013 pågår mellan 10-28 juli, och spelas i Göteborg, Halmstad,
Växjö, Kalmar, Norrköping och Linköping. Finalen spelas den 28 juli på Friends Arena i Stockholm.

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 110 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning
och service över hela världen. Hyundai sålde 2012 4,4 miljoner bilar världen
över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Hyundai har idag sju
tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland