HYUNDAI ÄVEN HOS BILIA I HAGA NORRA, STOCKHOLM

För drygt tre år sedan köpte Bilia bilföretaget Haglund & Hellberg Bil AB, som var Hyundai-återförsäljare i Haninge, Nacka och Sätra i södra Stockholm.

Som ett naturligt steg tar nu Bilia också upp Hyundai-försäljning och service i sin anläggning vid Haga Norra i Stockholm.

"Vi kommer på detta sätt att komma mycket närmare kunderna i Stockholms innerstad, Solna och Sundbyberg vilket känns oerhört värdefullt", säger Christian Norberg, VD Hyundai Bilar AB. "Bilia i Haga Norra är ju också själva centrum för Företagsförsäljningen inom Bilia med en oerhört kunnig och proffsig personal", fortsätter han.

När Bilia Haga Norra har kommit igång med Hyundai-försäljningen, säljstart beräknas bli i mars, så räknar Hyundai med en kraftig försäljningsökning i Stockholmsområdet.

Hyundai Bilar AB
Bergkällavägen 32
SE-192 30 Sollentuna
Tel: 08-50 60 50 00 KONTAKT:
Informationsavdelning
Ann Sundfeldt
Direktnr: 08-50 60 50 31

Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag världens femte största biltillverkare. Antalet anställda uppgår idag till 75.000 anställda världen över. Hyundais bilmodeller säljs i 193 länder via 6000 återförsäljare.
Mer information finns på www.hyundai-motor.com

Hyundai Motor Sweden