EN BIL FÖR FAMILJENS TRANSPORTBEHOV

EN BIL FÖR FAMILJENS TRANSPORTBEHOV Hyundai H-1 Kombi8 En helt ny familjebuss med plats för åtta personer, Hyundai H-1 Kombi8, är nu på väg ut till Hyundai-återförsäljarna. Motorn är en 2,5-liters fyrcylindrig turbodiesel på 170 hk (125 kW) vid 3800 varv/minut och ett vridmoment på hela 392 Nm vid 2000 v/min. Toppfart 180 km/timme och acceleration 0-100 klarar den på 15 sekunder. Bränsleförbrukningen är lägre än hos många personbilar, blandad körning 8,5 liter/100 km. Nya H-1 Kombi8 har ökat i storlek och har en total längd på 5 125 mm (+90 mm mot föregångaren, bredd 1 920 mm (+100 mm) och hjulbasen mäter 3 200 mm (+120 mm). Hyundai H-1 Kombi8 har en riklig standard- och säkerhetsutrustning, som t.ex. luftkonditionering, backvarnare, elmanövrerade fönsterhissar, en dieseldriven Webastovärmare, antispinn (TCS), antisladd (ESP), differentialspärr, krockkuddar fram, trepunktsbälten och riktiga nackstöd på samtliga platser. Vridstyvheten har förbättrats i karossen och säkerhetsburen har förstärkts. Luftkonditioneringen, som har dubbla aggregat och separata kontroller, verkar i hela kupén genom friskluftsuttag i taket. Andra sätesraden är skjutbar/delbar och även med åtta personer i kupén finns det gott om plats för bagage. Rekommenderat pris: 299 900:- inklusive Hyundais generösa garantipaket. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu

Hyundai Motor Sweden