BILIA TAR HAND OM HYUNDAI-FÖRSÄLJNINGEN I SÖDRA STOCKHOLM

Bilia har tecknat en avsiktsförklaring att förvärva det välrenommerade företaget Haglund & Hellberg Bil AB, som har anläggningar och verksamhet i Haninge, Nacka och Sätra i södra Stockholm. Haglund & Hellberg Bil AB började sälja Hyundai 1994 och blev 1997 exklusiv och också största Hyundai-återförsäljare i Stockholm. Bilia köper hela bolaget och tar över personalstyrkan, vilket betyder att de redan från start får en ovärderlig märkeskunskap Haglund & Hellberg Bil AB omsätter cirka 175 Mkr och rörelsemarginalen i bolaget uppgår till 1,7 %. ”Detta är förstås oerhört utmanande och spännande för oss”, säger Hyundais VD Christian Norberg. ”Vi har varit mycket nöjda med samarbetet med Lars Hellberg och Sten Haglund som gjort ett fantastiskt jobb för oss. Men vi förstår också deras beslut att sälja företaget och vad kan väl kännas bättre än att personalen och företaget man byggt upp under hela sitt arbetsverksamma liv hamnar i så goda händer ”, avslutar Norberg. Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu

PR & Communications

Presskontakt PR, Information, Sponsring, Event och Influencer-samarbeten. +46 (0)20 677 677

Hyundai har varit representerat i Sverige med färsäljning sedan 1991. Hyundai Motor Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av agenter och serviceverkstäder.

Hyundai Motor Sweden

Telegrafgatan 8a