BILBYTER AB TAR HAND OM HYUNDAI-FÖRSÄLJNINGEN I NORRKÖPING

Helgen den 4-5 april öppnas portarna för Hyundai på Malmgatan 21 i Ingelsta-området, Norrköping. ”Norrköping är ett expansivt och väldigt viktigt område för oss. Vi är väldigt glada att Bilbyter i Linköping, som av oss utsågs till Årets Återförsäljare 2006, nu tar hand om det här området också”. säger Christian Norberg, VD på Hyundai Bilar AB. Bilbyter AB bildades redan 1971 i Linköping och Hyundai-försäljningen startade 1992. Företaget såldes 2001 till herrarna Magnus Ilestrand och David Burman och sedan dess har mycket hänt. Nya och mer ändamålsenliga lokaler har byggts i Tornbyområdet, Linköping. Den nya bilhallen som är 1 500 m2 med försäljningshall och bilverkstad, en s.k. fullserviceanläggning, som idag sysselsätter 13 personer. Nu är det dags att ta ännu en steg, nu till Norrköping, där man köpt och renoverat en lokal till en fullserviceanläggning som till att börja med kommer att sysselsätta 7 personer. När verksamheten är igång beräknar man sälja 360 nya bilar totalt och lika många begagnade bilar. Administrationen kommer att skötas från företaget i Linköping. ”Hyundai har gått som tåget för oss här i Linköping och vi är fullkomligt övertygade om att försäljningen kommer att öka rejält. Med det fina modellprogram som Hyundai nu levererar med kombibilar, miljöbilar till vettiga priser och fantastiska garantier, ja allt som kunderna efterfrågar, gör att det känns oerhört stimulerande att vara Hyundai-återförsäljare”, säger Magnus Ilestrand. ”Vi brinner av iver att få sätta igång”, tillägger han. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Ann Sundfeldt, Hyundai Bilar AB, tel: 08-50605031, ann.sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på www.hyundaipress.nu

Hyundai Motor Sweden