ÅRETS HYUNDAI-ÅTERFÖRSÄLJARE 2010

Hyundai Bilar AB utser varje år Årets Hyundai-återförsäljare. Efter noggrant övervägande och i hård konkurrens har Svema Bil AB i Karlstad korats till Årets Återförsäljare 2010.

Motiveringen löd:

”Årets Hyundaiåterförsäljare har under det gångna året, precis som under ett stort antal år tidigare, visat mycket stort engagemang och en hög ambition att flytta fram vårt märkes positioner.

Man har ett driv och en vilja att utvecklas och att lyckas på alla plan, så är också fallet!

Årets Återförsäljare har också nått exemplariska höjder både vad gäller resultat som kundnöjdhet.

Detta både vad gäller försäljning och servicemarknad.

Man har sett till att ha ett bra team och en ledning där alla drar åt rätt- och samma håll – vilket ju är framåt och uppåt! Ingenting är omöjligt!”

Svema Bil AB är ett familjeföretag som startade av bröderna Lennart och Rune Axélius i Karlstad redan 1960. Hyundai-försäljningen tog man hand om redan när märket etablerade sig i Sverige 1991.

Idag är det bröderna Thomas och Marcus Axélius som sköter den dagliga ruljangsen, något de uppenbarligen gör med bravur.

”Vi är oerhört glada för den här fina utmärkelsen. Det är ett fantastiskt sammansvetsat och duktigt team som arbetar här”, säger Marcus Axélius.

”Den otroliga resa Hyundai gjort under dessa 20 år är det en ynnest att få vara med på. Märket har genomgått och genomgår en gigantisk förvandling som förstås lyfter märket men också oss som återförsäljare. Det är inspirerande, motiverade, roligt – ja superlativen kan göras många. Nu i helgen är det dags för introduktionen av Hyundais nya i40 kombi, en modell som vi längtat efter och som kommer betyda mycket för märket. Vi är oerhört taggade”, avslutar Marcus.

”Det är ett sant nöje att dela ut detta pris varje år. Men det är sannerligen inte lätt, vi har så många duktiga återförsäljare så här gäller det hitta någon som sticker ut, vilket Svema Bil verkligen har gjort”. säger Christian Norberg, VD för Hyundai Bilar AB.

oOo

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 86 försäljningsställen och 122 serviceverkstäder landet runt. Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2010 3,6 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag sex tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien och Ryssland.