När boinflytandet är som bäst

En nygammal stadsdelspark återinvigs lördagen den 17 augusti.

Över 400 namnunderskrifter och idogt arbete från de boende i Hyresbostäders hus i Ektorp övertygade till slut att kommunen att teckna ett avtal med Hyresbostäder om skötsel och utrustning. Avtalet innebär att, både fotbollsplan och basketplan iordningsställdes och att den forna parken rustades upp till originalskick.

Numera sker all skötsel i Hyresbostäders regi. Och det tack vare att de boende använde sitt inflytande för att återställa Karlshedsparken i Ektorp.

Under Ektorpsdagen den 17 augusti kl 13.30 invigs parken mitt i Ektorp, Idrottsgatan 23. Mellan kl. 13-16 pågår även massor av aktiviteter i form av underhållning med trubadurer, fotbollskamp med IFK-juniorer, ansiktsmålning, tipspromenader, korvgrillning, fiskdamm ja allt detta om mer därtill som sig bör på en invigning.

Representanter för medierna är varmt välkomna att närvara under invigningen. För mer information kontakta Områdesansvarige Jan Pettersson, 011-21 16 14 eller husguide Lars-Åke Johansson, 0725-76 33 08.

Välkommen till Ektorpsdagen 17/8 kl. 13-16 mitt i Ektorp (Idrottsgatan 23)!