För 50 år sedan!

Av alla dom som år 1962 flyttade in i lägenheter hos Hyresbostäder bor 31 fortfarande kvar. 1962 var också året som Sverige tog VM-guld i ishockey i Colorado Springs USA, mot Kanada efter 21 försök. Det året stod vi också på randen till ett kärnvapenkrig när det skulle byggas Sovjetiska baser för kärnvapenrobotar på Kuba.

Det känns avlägset idag men visar att det finns mycket att minnas och prata om när våra 50-åringar uppmärksammas den 7 juni.

Årligen uppmärksammar vi hyresgäster som bott hela 50 år hos Hyresbostäder, torsdagen den 7 juni kl. 10.30 är det dags igen för uppvaktning. I år är det 31 trogna hyresgäster som firas och den högtidliga och uppskattade ceremonin sker traditionsenligt vid Färgargården.

Vi vill gärna att ni finns med och firar. Representanter från media hälsas därför varmt välkomna att bevittna när Anders Eklöf, affärsområdeschef, överlämnar diplom, blommor och glasvas från Rejmyre glasbruk.

Lämplig tidpunkt för eventuell fotografering är från ca kl. 11.30 – 12.00.

För mer information kontakta: Lars Löfgren, telefon 0730-201595.