Hydroscand lanserar ny livsmedelsslang

Hydroscand lanserar ny livsmedelsslang

Hydroscand utökar sitt sortiment av livsmedelsslang genom att lansera Foodmaster GLIDE, en flexibel sug- och tryckslang med låg friktion, framtagen för fettfri livsmedelsproduktion.

Våren 2023 lanserade Hydroscand ett helt nytt sortiment av livsmedelsslangar som blev en stor succé. Sortimentet erbjuder slangar anpassade för olika segment inom livsmedelsindustrin.

Efter den framgångsrika lanseringen har Hydroscand aktivt arbetat med att förstå och adressera sina kunders behov ännu bättre, vilket har resulterat i att Hydroscands sortiment av livsmedelsslang får ett tillskott. Som svar på kundernas önskemål utvecklade Hydroscand en ny sug- och tryckslang, Foodmaster GLIDE 1554-75, som är utformad specifikt för fettfri livsmedelsproduktion. Den nya slangen har en unik konstruktion och är flatkorrugerad, vilket gör slangen väldigt flexibel samtidigt som den är slät på utsidan.

– Som namnet antyder är Foodmaster GLIDE en slang vars främsta egenskap är att den har låg friktion och därmed glider lätt. Det gör att slangen är enkel att hantera och passar perfekt för situationer där snabb förflyttning eller precision är avgörande, till exempel vid lossning eller mellan tankar i produktionslinjen, säger Oskar Wilhelms, försäljningsansvarig för lågtryck på Hydroscand.

Det är ett speciellt lågfriktionsmaterial på yttertuben som gör att slangen glider lätt, samtidigt som slitage minskar. Detta säkerställer inte bara en smidigare drift utan också en ökad livslängd, vilket ger en mer kostnadseffektiv lösning på lång sikt. Foodmaster GLIDE kan pressas med rostfria kopplingar efter kundens specifika behov och finns tillgänglig i alla Hydroscands butiker.

Hydroscand åtar sig att fortsätta lyssna på och förstå sina kunders behov för att säkerställa att de alltid får de bästa möjliga lösningarna och produkterna. Genom att erbjuda högkvalitativa produkter, personlig service och flexibla lösningar vill Hydroscand vara det självklara valet för alla inom livsmedelsindustrin. Med Foodmaster GLIDE och andra innovativa produkter visar Hydroscand sitt engagemang för att ständigt förbättra och anpassa sig till sina kunders krav och behov.

Läs mer om Foodmaster GLIDE.

Se hela Hydroscands sortiment av livsmedelsslangar.

Globalt finns vi representerade med verksamhet i över 20 länder och erbjuder lösningar och tjänster för slangar, kopplingar och relaterade produkter.