Enklare och snabbare flerkanalshandel med hybris Multichannel Accelerator 4.7

hybris, en ledande global leverantör av programvara för handelslösningar och kommunikation över flera kanaler, presenterar idag hybris Multichannel Accelerator 4.7. Den nya versionen av hybris nyckelfärdiga flerkanalslösning innehåller ett flertal nya funktioner som hjälper företag att ännu snabbare och enklare skapa handel över flera kanaler.

Med stöd för implementering för både konsument och företagsmarknad samt mobila enheter innehåller hybris Multichannel Accelerator 4.7 fler tillval och funktioner som standard än någon annan lösning på marknaden. Flerkanalsprojekt kan nu sjösättas med fullt fungerande skyltfönster, vilket gör det möjligt för företag att gå skarpt med sin satsning på bara tre till fyra månader. Allt som behövs är varumärkes-anpassningar och nödvändiga integrationer med beställningssystem och betalningssystem.

- Företag som genomför satsningar inom flerkanalshandel blir ofta försenade och då är det vanligt att just mobila satsningar skjuts på framtiden. hybris Multichannel Accelerator 4.7 förkortar installationstiden och gör det möjligt för företag att enkelt bygga en framtidssäker lösning för flera kanaler som inkluderar den viktiga mobila funktionaliteten redan från början, säger Christer Alkesten, Nordenchef för hybris.

E-handelsföretag behöver information i realtid om vilka marknadsföringskanaler som genererar intäkter, vilka produkter som säljer, vilka sökord som genererar hög avkastning, varifrån de mest lönsamma kunderna kommer och var besökarna spenderar tid på webbplatsen. Av den anledningen har hybris nu integrerat JirafeCustomerIntelligence i sina rapporter vilket möjliggör webb- och e-handelsanalyser i realtid. Dessutom har hybris lagt till integration med Google Analytics och Google Commerce Search.

Andra viktiga funktioner är:
Användarupplevelse
• Ökad konverteringsgrad och ökat genomsnittligt ordervärde med integrerade kampanj- och cross-salesmöjligheter
• Förbättrad orderfunktion med användarvänlig och modern utcheckningsfunktion i ett eller flera steg
• Integrerad säker betalning

Multikanalsfunktioner
• Snabb och kostnadseffektiv lansering av en konsumentmobilsida med ett urval av två mobila skyltfönster, inklusive en lokal version
• Stöd för handel över flera kanaler via en integrerad butikslokalisering, inklusive "hitta butiker nära mig" och navigeringsfunktion
• Integrerad orderhantering med stöd för lager, inköp och genomförande över flera kanaler.

Snabb implementering
• Mer än halverad time-to-market tack vare professionell skyltfönsterdesign, enkel kodning, tydliga exempel och exakt teknisk dokumentation.
• Möjligheter till snabb lansering på globala marknader med flera valutor och språklokalisering, inklusive teckenbaserade asiatiska språk.
• Förenklad implementering och underhåll med tydlig dokumentation och riktlinjer.

hybris 4.7 Accelerator finns tillgänglig idag. Ytterligare information finns på: http://www.hybris.com/multichannel-accelerator.

Om hybris
hybris är en ledande leverantör av nästa generations programvara för snabb och flexibel handel över flera kanaler. Den baseras på en enda plattform, inklusive drifttjänster. Utifrån behovet av enhetlighet, koordinering och personanpassning av information över samtliga kanaler och alla faser i kundlivscykeln, har hybris utvecklat en integrerad och snabbrörlig lösning som gör det möjligt för företag att sälja över alla kanaler – on- och offline – på ett enhetligt och effektivt sätt.

hybris har 14 kontor i elva länder och över 380 kunder över hela världen. Kunderna består av globala varumärken inom både detaljhandels- och tillverkningsindustrin som Bobcat, Clarks, Coca Cola Beverages, Conrad, Grundfos, Hornbach, Iomega, Kaiser+Kraft, Levi´s, Lufthansa, Migros, Nespresso, Nikon, P&G, Rexel, Timberland och Toys´R´Us, Läs mer på www.hybris.com

För ytterligare information kontakta:
Christer Alkesten
hybris