Husqvarna presenterar helt ny serie trädgårdstraktorer – för mer effektiv och bekväm klippning

Husqvarna introducerar en helt ny serie trädgårdstraktorer – 200-serien. De nya traktorerna kommer i en robust och slitstark design och har kraften och klippförmågan att ta sig an varierad terräng i stora trädgårdar. 200-serien är utvecklad med stort fokus på ergonomi och bekväm körupplevelse.

Den nya 200-serien består av fem traktorer uppdelade i två olika modeller:

• Traktorer med sidoutkast (TS 215T, TS 217T och TS 220T)
  • Traktorer med uppsamlare (TC 215T och TC 220T)

Modellerna med uppsamlare är utrustade med en stor behållare (300 liter eller 350 liter beroende på modell) som möjliggör längre klippning med färre avbrott innan det är dags för tömning. Tömningen sker utan ansträngning tack vare assisterad tömning som aktiveras med en frigöringsspak.

Traktorerna har två olika storlekar på klippaggregat, med flera klipphöjder. Det gör att användaren kan anpassa gräsklippningen efter sina och trädgårdens behov. Samtliga modeller drivs av en kraftfull tvåcylindrig motor med pålitlig och hållbar prestanda. 215T-traktorerna har en mer kompakt design och ett 95 cm brett klippaggregat vilket gör den enkel att manövrera och klippa i trånga passager. Modellerna 217T och 220T är utrustade med ett bredare klippaggregat på 108 cm som klipper större ytor på kortare tid.

Alla modeller är designade för att klippningen ska vara bekväm för föraren. Dels är de utrustade med lättåtkomliga reglage, dels är förarstolen enkel att justera utan att föraren behöver kliva av. TS 220T är även utrustad med en farthållarfunktion som gör det extra bekvämt när man klipper stora öppna ytor.

– På Husqvarna vet vi vad det innebär att underhålla en stor öppen gräsyta – klippningen behöver vara både effektiv och bekväm. Och därför är 200-serien utrustad med ett klippaggregat med hög prestanda och designad med flera integrerade ergonomiska funktioner. Det gör klippningen smidig, effektiv, och till en mer njutbar upplevelse, säger Peter Bergholm, produktchef på Husqvarna.

Tekniska specifikationer:

TS 220T, 108 cm: 59 900 kr
TC 215T, 95 cm: 55 900 kr
TC 220T, 108 cm: 66 900 kr

För mer information, kontakta:
Marknadschef, Husqvarna Sverige
karolina.zenk@husqvarnagroup.com