Husqvarna får förlängt avtal som Kunglig Hovleverantör

Husqvarna får förlängt avtal som Kunglig Hovleverantör

Med start 1982 har Husqvarna varit Kunglig Hovleverantör under flera tidsperioder. Det senaste avtalet, som inleddes 2019, förnyas nu och Husqvarna fortsätter därmed leverera de produkter Hovet efterfrågar för sin innovativa grönyteskötsel.

Idag nyttjar Hovet redskap inom hela Husqvarnas produktsortiment för att hålla park-, trädgårds- och skogsområden i anslutning till alla de kungliga slotten i perfekt skick. Husqvarnas autonoma och batteridrivna produkter matchar Hovets intresse och efterfrågan på innovativa och hållbara lösningar för grönyteskötsel. Under 2024 kommer även Hovets arborister börja använda Husqvarnas arboristspecifika produktsortiment.

– Hovet vill erbjuda sina anställda en god arbetsmiljö och då kommer våra robotlösningar och batteridrivna produkter väl till hands. Våra robotgräsklippare frigör tid, och de batteridrivna redskapen minskar både vibrationer och ljudvolym vilket skapar mer gynnsamma och ergonomiska arbetsförhållanden, säger Akka Hedberg, Pro Partner Business Developer på Husqvarna.

Utöver att bidra till en förbättrad arbetsmiljö möjliggör Husqvarnas produkter även minskade CO2-utsläpp och är ett led i Hovets övergripande hållbarhetsarbete.