Hundar Utan Hem-dagen – dags igen för årets roligaste hundevent

Hundar Utan Hem-dagen – dags igen för årets roligaste hundevent

Hundar Utan Hem-dagen i Stockholm – En dag för hela familjen till förmån för hemlösa hundar

Hundar Utan Hem (HUH) arrangerar återigen årets roligaste hundevent för hela familjen: Hundar Utan Hem-dagen i Hagaparken i Stockholm, den 24 augusti kl 12–16. Evenemanget erbjuder en fantastisk möjlighet för hundälskare att se uppvisningar, delta i olika prova-på-aktiviteter och samtidigt stödja Hundar Utan Hems viktiga arbete med att rädda, vårda och hitta kärleksfulla hem till hemlösa och utsatta hundar.

Under dagen får du träffa Hundar Utan Hems ambassadörer Oscar Dronjak (HammerFall) och David Selin (HundUtbildningsgruppen), personal från irländska rescues och polska shelters och se den alltid lika uppskattade Hundparaden; med både hundar som söker hem och hundar som hittat nya hem genom Hundar Utan Hem. Du kan kliva in i Hundar Utan Hems specialbyggda transportbil där föreningen räddar och transporterar hundar till sina nya kärleksfulla hem.

För de som är intresserade av att prova på olika hundaktiviteter är årets tema nosaktivering. Prova på nosework, kantarellsök eller Hundar Utan Hem ambassadören David Selins kluriga doftstation. I år finns AWAKE Djursjukhus på plats och lär ut första hjälpen för hund och hur du lägger ett tassbandage. Dessutom kommer det att finnas fika, lunch, försäljning av HUH-produkter och lotteri med fina priser där alla intäkter går oavkortat till Hundar Utan Hem. För de som inte kan vara på plats i Stockholm sänds delar av dagen live på Hundar Utan Hems Instagramkonto @hundarutanhem.

Hundar Utan Hem-dagen är en fantastisk möjlighet för hela familjen, tvåbenta som fyrbenta, att engagera sig, visa sitt stöd för och lära sig mer om föreningen Hundar Utan Hem. Genom att delta i evenemanget bidrar du direkt till organisationens arbete med att rädda, vårda och hitta kärleksfulla hem till hemlösa hundar i Sverige, Polen och Irland.

Hundar Utan Hem har hjälpt hundar i nöd sedan 2005. Föreningen är verksam i tre länder, förser hemlösa hundar med veterinärvård för flera miljoner kronor och hittar nya kärleksfulla hem till ca tusen hundar årligen. Genom Hundar Utan Hem-dagen kan vi tillsammans göra ännu större skillnad för hemlösa och utsatta hundar.

Plats: Hagaparken, Solna (Vid Haga Tennis)
Tid: Lördagen 24 augusti kl 12-16

Presskontakt: